Saturday, February 12, 2011

ادعوا الى الله

"DAN APABILA HAMBA-HAMBA KU BERTANYA KEPADAMU(MUHAMMAD)TENTANGKU,MAKA SESUNGGUHNYA AKU DEKAT.AKU KABULKAN PERMOHONAN ORANG YANG BERDOA APABILA DIA BERDOA KEPADA KU.HENDAKLAH MEREKA ITU MEMENUHI PERINTAHKU & BERIMAN KEPADA KU AGAR MEREKA MEMPEROLEH KEBENARAN"~(AL-BAQARAH 2:189)~
DOA CINTA RASULULLAH
Ya Allah …
Aku bermohon kepadaMU dan Kepada orang-orang yang mencintaiMU,
dan aku mohonkan kepadaMU segala perbuatan yang akan membawaku untuk mencintaiMU melebihi kecintaanku kepada diriku dan keluargaku
Ya Allah…
Jadikanlah cintaku kepadaMU lebih aku takuti dari segala sesuatu
tutuplah segala kebutuhan keperluan duniaku dengan keinginan akan kerinduan hatiku untuk berjumpa denganMU.
Jika Engkau menghibur mata-mata para pecinta dunia karena dunia mereka ,
maka hiburlah aku dengan selalu beribadah kepadaMU.

No comments:

Post a Comment

Search 2.0